Oferta dla samochodów marek BMW, AUDI, FORD

Czas usługi: 1-3h

Kodujemy samochody sprowadzone z USA/JAPONII przystosowując je do działania w Europie. Przestrajamy radia do działania z europejskimi falami radiowymi, modyfikujemy programowo lampy przystosowując je do ruchu europejskiego w tym wykodowujemy boczne obrysowe światła tzw. SIDEMARKER (brak potrzeby wymiany świateł), aktywujemy przeciwmgielne światła tylne, dostosowujemy nawigację i aktualizujemy europejską bazę danych nawigacyjnych, adaptujemy komputer pokładowy samochodu do jednostek europejskich i spolszczamy cały system w samochodzie.

 

BMW z USA tanio, ale czy warto ?

– na przykładzie BMW F30 2014 320i xDrive

Ceny samochodów z w USA są znacznie niższe, niż te sprowadzane z innych krajów. Jakie czynności należy wykonać po sprowadzeniu takiego samochodu?
Przede wszystkim przekodowania wymaga system nawigacji/radiowy gdyż radio ustawione jest na inne częstotliwości. Bez tego nie będzie można słuchać większości polskich stacji radiowych.
Kolejnymi krokami są zmiany regionu dla DVD, zmiana języka na polski zarówno w systemie nawigacji/radiowym oraz na wskaźnikach.

Nie można również zapomnieć o tym, że samochody w USA posiadają „sidemarkery” czyli światła „obrysowe” świecące na pomarańczowo mieszczące się na zderzaku bądź wykorzystane jest do tego światło kierunkowskazów.
W większości przypadków nie trzeba zmieniać świateł przednich, ani też przerabiać. Wystarczy je odpowiednio „przekodować”. Z kolei wymagana jest wymiana lamp tylnych, ponieważ w większości przypadków mają czerwone kierunkowskazy. W przypadku modelu F30 wystarczy wymiana żarówek.

Kolejnym korkiem jest import kodu aktywacyjnego dla systemu nawigacji i aktualizacja jej do wersji europejskiej (w przypadku tego F30 nie było to konieczne, gdyż auto jest bez fabrycznej nawigacji).

W przypadku tytułowego F30 obyło się bez żadnych przeróbek. Samochód jest w pełni europejczykiem w amerykańskiej cenie.
Samochód zdradzają jedynie zegary wyświetlające zarówno mp/h jak i km/h (tarcza analogowa). I jeżeli jest to dla kogoś minusem to informujemy, ze można je zmienić. Operacja jest prosta i stosunkowo tania.
Podsumowując: wg nas warto, biorąc pod uwagę cenę i dostępność części zamiennych taki samochód opłaca się kupić. Procedura konwersji nie jest skomplikowana, a BMW z USA są praktycznie identyczne jak te z Europy.