Konwersja BMW G20 330i USA oraz BMW 8 G16 Gran Coupé M850iX USA – Mobile Coders ;).

Zakres prac w obu samochodach:

- spolszczenie całego systemu – POLSKIE MENU
- nawigacja całej Europy
- uruchomienie usług On-Line - Connected Drive
- aktywacja CarPlay / Android Auto
- montaż europejskich lamp tylnych wraz z przygotowaną wiązką instalacyjną
- aktywacja rozpoznawania znaków drogowych SLI
- aktywacja światła przeciwmgłowego wraz z wymianą przełącznika świateł
- dezaktywacja obrysowego światła Side Marker
- ustawienie europejskich fal radiowych
- etc.

Nie ma miesiąca w którym nie wykonywalibyśmy kilku / kilkunastu konwersji z USA.
Z naszego doświadczenia wynika, że poza SUV-ami, w których królują głównie modele X1 i X3 klienci najchętniej ściągają z USA BMW serii 3. Jeszcze jakiś czas temu był to model F30, a w związku z tym, że ceny zakupu jego następcy czyli modelu G20 jest już w zasięgu coraz większej grupy zwolenników tego rodzaju zakupu, obecnie najczęściej mamy okazje pracować z tym modelem.
Klienci cenią go ze względu na jego wygląd, bo jak by na to nie patrzeć, to naprawdę ładny design. Dobre wykonanie oraz innowacyjne technologie są dodatkowym atutem. Sam samochód zapewnia świetny komfort jazdy i wyjątkowe wrażenia za kierownicą.

Natomiast jeżeli chodzi o samochody z „wyższej półki”, to poza X5, seria 8 to ta, która jest coraz częściej wybierana jako zakup. Oczywiście silniki benzynowe M50i pasujące idealnie do charakteru tego samochodu.
Autko przyciąga uwagę klientów swoim sportowym designem, świetnym wnętrzem, co z kolei sprawia, że jest to wybór dla osób poszukujących nie tylko osiągów, ale także luksusu i prestiżu.

Ale zakup samochodu to jedno. Drugie to jego naprawa, a ta bywa często mocno dyskusyjna w przypadku samochodów z USA. Niestety, jak to zwykle bywa, sam samochód nabyć „łatwo” w ramach „założonego” budżetu, ale na naprawę zawsze skoda pieniędzy czy też zwyczajnie ich „brakuje”.

Dodatkowo dochodzi również przystosowanie samochodu do warunków EU/PL. Co jest kolejnym i czasami nie małym kosztem, ale jest to niesamowicie ważny i istotny element.

Dostosowanie takie obejmuje zmiany w języku, oświetleniu jak i dostosowaniu systemów nawigacyjnych do europejskich map. W nowych samochodach niejednokrotnie trzeba też zmienić instalację elektryczną, jak również uruchomić usługi On-line czyli innymi słowy „wpiąć” samochód w sieć europejską co pozwala na pełne korzystanie z importowanego pojazdu w nowym środowisku.

Takie czynności nazywamy kompleksową konwersją i wykonujemy na bieżąco.

Jak widać na prezentowanych zdjęciach, w związku z tym, że nasz sympatyczny klient Konrad zakupił sobie dwa BMW :), poprosił nas abyśmy tym razem pojawili się u niego i wykonali pełną konwersję obu samochodów jednocześnie.
Generalnie takie prace wolimy zamykać w naszych warsztatach, ale w związku z taką okolicznością i warunkami jakimi dysponował nasz klient postanowiliśmy wykonać całe zlecenie we wskazanym przez niego miejscu.

Jak się okazało, po przyjeździe, naprawą samochodów zajmuje się on sam. I nie ma tutaj miejsca na gumę do żucia, trytytki, czy taśmę klejącą. Wszystko co było trzeba kupione zostało w oryginale i naprawione było zgodnie ze sztuką. Wcześniej, w naszej korespondencji ustaliliśmy co musi on kupić aby być przygotowanym na nasz przyjazd. Nie było mowy o „drutowaniu lamp”. Wjechały komplety używanych, ale oryginalnych lamp zarówno do G20 jak i G16. Tak samo przełączniki świateł, które dojechały na styk w dni w którym przeprowadzaliśmy konwersję.

Jak widać na zdjęciach G20 jest już w pełni jezdnym pojazdem :), z kolei G16 wymaga jeszcze kilku poprawek oraz lakierowania. Sama jakość naprawy obu samochodów godna podziwu. Widać, ze samochodu naprawiane są tak, jak naprawiane być powinny. Niestety to rzadkość w przypadku samochodów z USA. Może kiedyś coś napiszemy w tym temacie bo tutaj mamy sporo do przekazania :).

Wracając do naszej pracy. Jak widać poza standardową konwersją z użyciem komputera, musieliśmy położyć wiązkę do lamp w obu samochodach. Dodatkowo wymieniliśmy przy okazji, również w obu, tylne lampy. To warunek konieczny do prawidłowego działania. Było też trochę przepinowania w głównym module tak, aby wszystko było zgodne z schematem BMW. To ważna kwestia. Przednie lampy w obu przypadkach nie muszą być zmieniane, chyba że są „poturbowane” tak jak w przypadku 8semki, gdzie „wjechały” nowe lasery :). W G20 wystarczyło wyłączyć komputerowo side marker – czyli boczne obrysowe światła pomarańczowe :).

Całość prac poszła dosyć sprawnie i zrobiliśmy to w kilka godzin :).

Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług i gratulujemy świetnej wiaty z świetnymi samochodami. Nasz klient wie o co chodzi, niestety nie możemy nic więcej w tym temacie powiedzieć :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #konwersjaUSA #konwersjaG20G15G16 #konwersja BMW #bmwconnected #mybmwusa #lampyEUBMW #mapanawigacjiBMWMGU #obrysowkiBMWsidemarker #CarPlayAndroidBMWUSA
Przeczytaj na