BMW G21 320xd na serwisie olejowym oraz CHIPTUNING'u w Mobile Coders :).

Zakres:
- serwis olejowy Trzech Króli (Filtr BMW OE, płukanka, olej Penrite 5w40 oraz Ceratec)

- CHIPTUNING silnika Stage 1
Moc
190 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 470 Nm

BMW G21 oraz G20 dość często występują w tym kolorze, jest to Portimao blau metallic, który rzuca się w oczy już dużej odległości. Odpowiednio zadbany i konserwowany przyciąga wzrok nawet po kilku latach eksploatacji.
W takiej konfiguracji 19" koła i czarne dodatki M-pakietu robią naprawdę dobrą robotę, że aż chce się w tym aucie nie tylko siedzieć, ale codziennie na niego patrzeć.

Trakcyjnie samochód miażdży konkurencję prowadząc się ponadprzeciętnie dobrze. Zawieszenie M nie jest może najbardziej komfortowe i czuć nierówności, a wcześniej wspominane koła wcale tego nie poprawiają, to jednak gdy "wlecimy" na jakąś autostradę uśmiech nie zejdzie nam z twarzy. Czy jedziemy 120 czy 220 km/h to auto wciąż nic sobie z tego nie robi, jest bardzo stabilne i pewne, a zakręty wręcz połyka ze szwajcarską precyzją :).

W prezentowanym egzemplarzy oprócz samej wymiany oleju z zastosowaniem naszego najlepszego z możliwych zestawu Trzech Króli, czyli zastosowaniu płukanki przed wymianą oleju, zlaniu starego oleju, montażu nowego, oryginalnego filtra oleju BMW, zalaniu oleju Penrite Enviro+ 5w40 i na końcu dodaniu Cerateca, wykonaliśmy też modyfikacje silnika Stage 1, czyli w skrócie wykrzesaliśmy dodatkową moc z jednostki 20d 190 KM.

Silnik B47 daje dużo frajdy już w serii, nie można nazwać go wolnym, czy "niesprawnym". Wręcz przeciwnie, w serii 3 jedzie przyzwoicie i dla ludzi, którzy nie potrzebują dodatkowego zapasu mocy pod prawą nogą to zupełnie wystarczająco. Sytuacja jednak zmienia się nie od poznania w momencie, gdy robimy Stage 1 silnika. Tutaj przybywa nam dodatkowo ok 30-40 KM i jakieś 70-80 Nm. To robi dużą różnicę i już można naprawdę dobrze pojeździć.

Auto rwie się do jazdy praktycznie od pierwszego wciśnięcia gazu, ale najlepiej różnicę czuć na autostradzie, gdzie powyżej 100 km/h musi mocni nigdy za wiele :). Tutaj samochód staje się znacznie bardziej reaktywny, mocniejszy i lżejszy, przynajmniej takie odczucie daje swojemu kierowcy.

Niezmodyfikowanie silnika B47 to błąd, one świetnie radzą sobie z podwyższonymi parametrami bez uszczerbku na ich żywotności. Oczywiście eksploatacja to podstawa, częste wymiany oleju to podstawa podstaw, więc nie oszczędzajcie na tym, a samochód posłuży Wam długie lata bez problemów :).

Bardzo dziękujemy za zaufanie i żczyymy bezpiecznej jazdy :).

#MobileCoders #chiptuning #stage1 #serwis #bmw3Kroli #moc #g21 #320d #b47
Przeczytaj na