BMW G01 M40d oraz BMW G30 520xd na serwisie olejowym oraz hamulcach :).

Dwa piękne modele w pięknej słonecznej scenerii naszego warsztatu :).
X3 i seria 5 to jedne z najpopularniejszych modeli BMW, z którymi pracujemy ponadprzeciętnie często.

Tym razem odwiedziło nas BMW M40d z silnikiem 3.0d o mocy 320 KM oraz 520d G30 LCI, czyli z niemalże podstawowym dieslu o mocy 190 KM.

Oba autka wymagały serwisu olejowego, seria 5 wymiany tylnych klocków hamulcowych, a X3 dodatkowo diagnostyki kilku problemów.

Jak zwykle do naszego serwisu zastosowaliśmy zestaw Trzech Króli, w którego skład wchodzi:
- OEM filtr oleju
- Płukanka Penrite Engine Flush
- Olej Penrite 5w40 Enviro+
- Ceratec LM

W przypadku serii 5 do czynienia mamy z jednostką 4 cylindrową, której pojemność układu smarowania to 5.5L, natomiast w przypadku starszej odmiany B57 w X3, jeszcze bez miękkiej hybrydy, pojemność to 6.5L.

O obu jednostkach można z czystym sumieniem powiedzieć, że są to silniki bardzo mało awaryjne, którymi przy odpowiednim serwisowaniu przejedziemy 400k km+ bezawaryjnie.
Tak, wiemy, że dla niektórych takie przebiegi brzmią abstrakcyjnie, ale jeśli będziecie dbać o serwisy olejowe to do tego przebiegu minimum żadne problemy nie powinny wystąpić. Zgodnie z powiedzeniem "jak dbasz, tak masz" :).

Pozdrawiamy wszystkich kierowców BMW :).

#MobileCoders #serwisBMW #trzechKróli #penrite #x3 #m40d #g30lci
Przeczytaj na