Serwis BMW w Mobile Coders :).

Z eksploatacją auta jest tak jak ze zdrowiem, jeśli nie zdiagnozujemy problemu na wczesnym etapie to powstanie większy, którego rozwiązanie będzie dużo bardziej kosztowne. Na szczęście z samochodami co najwyżej będzie to nas kosztować więcej pieniędzy, co akurat raczej nikomu nie odpowiada, a ze zdrowiem czasami może być zupełnie za późno.

O zdrowie staramy się raczej dbać bardziej niż o auto, jednakże istnieją pewne stereotypy kulturowe, które sugerują, że niektórzy mężczyźni mogą być bardziej skłonni poświęcać uwagę i czas na pielęgnowanie swoich samochodów niż na dbanie o swoje zdrowie. Tego nie polecamy.

Polecamy jednak serwisować swoje BMW tak, by nie zawodziło Was na drodze.
Poza czynnikami, na które nie mamy żadnego wpływu to większa część usterek do których dochodzi na drodze spowodowana jest zaniedbaniem, złym serwisem i traktowaniem aut jak narzędzia, któremu nie trzeba poświęcać ani trochę uwagi.

I w sumie można by powiedzieć, że to przedmiot, że niepotrzebnie zawracać sobie nim głowę, jednak co jeśli zawiedzie nas on w najbardziej potrzebnym momencie?

Eksploatacja pojazdu nie jest trudna, wystarczy zrozumieć kilka podstawowych rzeczy, by służyło nam długo:
1. Należy wymieniać olej w silniku co ok 10-15k km lub raz w roku, zależy co przyjdzie szybciej.

2. Jeśli posiadamy skrzynię automatyczną to pamiętajmy, że wymiana oleju w wielu przypadkach wymaga wymiany miski z filtrem lub samego filtra. Takie czynności w większości marek robi się w granicy 60-80k km.

3. Jeśli mamy złożone rozwiązania takie jak napęd xDrive (w innych markach niż BMW napęd na 4 koła nazywa się inaczej) to zapytajmy naszego mechanika jak często olej powinien być w takiej skrzyni rozdzielczej, jeśli występuje, wymieniany,

4. Olej w przednim i tylnym dyfrze. Tutaj zdania są oczywiście podzielone i wielu klientów uważa, że nie ma co wymieniać dopóki nie zobaczą jak źle taki olej w mechanizmach różnicowych wygląda. Możemy tylko powiedzieć, że po ok 60-70k km jest czarny jak smoła, szczególnie ten z tyłu w BMW :).

5. Wymieniajcie filtr takie jak powietrza i paliwa, ten drugi to bezwzględnie częściej, np. co 20, max 30k km. Filtr kabinowy z kolei przy każdej wymianie oleju, w końcu oddychacie powietrzem przez niego filtrowanym.

6. I ostatnia rzecz to dbajcie o temperaturę silnika. Co tutaj mamy na myśli? Rozgrzewajcie spokojnie samochód. Szczególnie teraz w zimie, gdy waha się ona w granicach 0 a nawet na minusie to po odpaleniu samochodu poczekajcie z minutę zanim ruszycie, zapnijcie pasy, poprawcie makijaż (kobiety ;)), ustawcie klimatyzację i dopiero ruszcie. Przez pierwsze 5-10 km jedźcie spokojnie nie przekraczając 2000-2500 obrotów jeśli to benzynowy silnik to max 3000 obrotów. Dajcie temu silnikowi się dobrze rozgrzać. Jak ktoś nagle obudzi Was w środku nocy i każe biec sprintem 5 km od razu to gwarantujemy Wam, że kontuzję macie murowaną.
Może nie po pierwszym biegu, ale robiąc tak każdego ranka uszkodzicie swoje ciało.
Dokładnie tak samo Wasze auto potrzebuje rozgrzewki, by móc później bez problemów "zasuwać" :).

A wracając do prac jakie wykonaliśmy to:
- BMW G30 LCI 530i - tutaj wykonaliśmy pełen serwis olejowy z zestawem Trzech Króli, czyli filtrem BMW OEM, płukanką, olejem Penrite Enviro+ 5w40 i Cerateciem.
Oprócz tego wymieniliśmy również olej w skrzyni biegów, auto jest już z system MHEV, czyli miękka hybryda do której jest inna miska z filtrem :).
Wymieniliśmy również oleje w skrzyni VTG (xDrive) olej w przednim oraz tylnym napędzie różnicowym.
Na sam koniec tylne klocki również zostały przez nas wymienione na OEM BMW. Wraz z wymianą zostały wymienione niezbędne sprężynki oraz cały zacisk i piasta zostały porządnie wyczyszczone.

BMW G05 X5 30d - w tym samochodzie przeprowadziliśmy diagnostykę, a po niej wymieniliśmy filtr DPF oraz czujnik spalin DPF.

BMW G11 750ix - tutaj pracy było sporo. W pierwszej fazie naprawa zawieszenia pneumatycznego, wymiana kompresora, rozwiązywanie usterek elektrycznych oraz wymiana i regulacja nastawników WasteGate w turbosprężarkach.
Jako, że samochód pochodził z USA to wykonaliśmy również konwersję całego systemu do standardów EU wraz z tylnymi światłami.

Na serwisie tego dnia wymienialiśmy również półoś przednią w BMW F11 530d.

Bardzo dziękujemy wszystkim klientom za zaufanie :). Życzymy bezawaryjnej jazdy.
Przeczytaj na