Chiptuning BMW F10 525d u Mobile Coders 😊

Efekt Chiptunin’gu przed = > po:
218 KM === >>> 270 KM
450 Nm === >>> 500 Nm

Seria BMW F10/F11 to piątki, o których można powiedzieć, że są nastawione na komfort. Bardzo lubimy te auta, jednak one, tak jak wszystkie pozostałe po prostu się starzeją. Coraz mniej jest zadbanych egzemplarzy, co widać szczególnie w autach z początku produkcji, czyli od 2010 r. Są to egzemplarze już nawet 13 letnie, a więc jest to już taki wiek, który wymaga regularnych napraw. Jeśli zaniedbamy tą kwestię, to nasze auto szybko może obrócić się w przysłowiowego gruza.

Nie wszyscy podzielają to zdanie, jednak właścicielka opisywanego dziś auta rozumie bardzo dobrze tą sprawę. Jej przedliftowe BMW prezentuje się wyśmienicie, nie wykazując oznak zbytniego zużycia. Tutaj kwestie nie tylko wizualne są ważne, ale przede wszystkim te mechaniczne. Widać, że auto ma regularny serwis i naprawy, czego przykładem może być podstawowa kwestia w tych silnikach (N47), czyli wymiana rozrządu. Piątka dobija już o granicy 200tys. km, dlatego jakiś czas temu rozrząd został tutaj wymieniony – i dobrze, bo lepiej tej granicy nie przekraczać, dla świętego spokoju 🙂.

Parę lat temu spotkaliśmy się już z panią Kamilą w celu wykonania aktualizacji sterowników, a także zakodowaliśmy kilka rzeczy. Tym razem przyszło na pewne ożywienie auta, czyli podniesienie mocy i momentu obrotowego 😊. Zabraliśmy się więc w pierwszej kolejności za diagnostykę pojazdu, aby sprawdzić, czy znajdą się jakieś przeciwwskazania wykonania modyfikacji. Po wykonaniu testów statycznych oraz dynamicznych, nie można było znaleźć żadnych uchybień 😊. Zatem pobraliśmy oprogramowanie bazowe z auta, na którym wykonaliśmy modyfikację Stage 1 silnika.
Po zaaplikowaniu do sterownika silnika zmian, ruszyliśmy przetestować parametry. Auto spisywało się bardzo dobrze, osiągając żądane wartości, co przekładało się na znaczną zmianę w przyśpieszeniu 😊.

Auto stało się bardziej elastyczne i dynamiczne w niższych zakresach obrotów, ale bardzo duża zmiana przyszła też w wyższych partiach obrotów, co można odczuć najbardziej na autostradzie 😊. Modyfikacja została zrobiona w bezpiecznych granicach, aby nie nadwyrężać zbytnio leciwej już F-jedenastki 😊.

Dziękujemy pani Kamili za ponowne skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😊
#MobileCoders #chiptuning #F11 #F10 #N47 #kodowanie #Tuning #Stage1
Przeczytaj na