Mini Countryman Cooper S, czyli ostatni z serii R w Mobile Coders 😊.

Efekt chiptuning’u przed => po:
184 KM === >>> 210 KM
240 Nm === >>> 320 Nm

W Mini tak jak w BMW co parę lat przychodzi duża zmiana dotyczącą danego modelu. Często zmiany są tak wielkie, że producent decyduje się na kompletną zmianę nazwy kodowej. Tak jak w przypadku BMW kiedyś królowały modele E, potem F, a teraz G, tak w Mini była najpierw seria R, która została następnie zastąpiona serią F. W dzisiejszym przypadku mamy Mini Countryman Cooper S z 2016r. o oznaczeniu kodowym R60 i jest to ostatni model z serii R w Mini.

To, że jeszcze pracujemy z poprzednim modelem Countrymana ma swoje plusy 😊. Ostatnie wypusty odchodzącej serii to zazwyczaj najbardziej dopracowana wersja tego modelu i to tyczy się ogólnie wszystkich aut. W takiej sytuacji często omijają nas na przykład problemy wieku dziecięcego, ale także i wiele innych niedoróbek wykrytych podczas eksploatacji.
W przypadku dzisiaj opisywanego modelu przyjechaliśmy po raz kolejny do naszego klienta pana Jarosława, aby wykonać następujące działania:
• Aktualizacja sterowników całego pojazdu,
• Aktualizacja danych nawigacyjnych,
• Chiptuning silnika.

W pierwszej kolejności standardowo wykonaliśmy aktualizację, którą zawsze warto wykonać przed dalszymi zmianami oprogramowania. Auto nigdy nie było aktualizowane, więc dostało od nas najnowszą wersję software’u, który pewnie już zostanie niezmieniony ze względu na brak dalszego wsparcia przez producenta. Aktualizacji poddaliśmy także dane nawigacji, dzięki czemu również doszło sporo dróg, po około 6 latach od fabrycznej nawigacji😊.
Na koniec pozostał do wykonania Chiptuning silnika. Silnik N18 może nie słynie z długowieczności, jednak auto posiadające mały przebieg 30 tys.km, prezentuje się idealnie, a sam silnik pracuje bardzo dobrze, bez zarzutów.

Zatem podeszliśmy do odczytu sterowniku i tutaj niestety mimo upływu lat nadal nie ma narzędzia, którym można by bez problemu, bezinwazyjną metodą odczytać i zapisać zawartość sterownika - np. poprzez gniazdo OBD lub wpinając się bezpośrednio w piny sterownika.

W tym wypadku nadal wchodzi w grę fizyczne otworzenie sterownika i zmiana jego zawartości za pomocą odpowiednich igieł. Praca bardziej precyzyjna i wymagająca nieco więcej cierpliwości i niedrżącej ręki 😊.

Wiele już takich przypadków było, a więc poradziliśmy sobie z tym tematem i opracowaliśmy Chiptuning w wersji Stage 1, dzięki czemu otrzymujemy tutaj zadowalające wzrosty na poziomie prawie 25 KM oraz 80 Nm i odczuwalnie bardziej dynamicznego Miniacza 😊.

Życzymy jeszcze więcej fun’u z jazdy i pozdrawiamy pana Jarosława 😉.
#MobileCoders #Mini #Chiptuning #kodowanie #aktualizacja #nawigacja #N18 #CooperS
Przeczytaj na