CHIPTUING silnika i skrzyni biegów w Audi A6 C8 Avant 50 TDI w Mobile Coders :).

Modyfikacja Stage 1
Moc
286 KM -> 340 KM
Moment obrotwy
620 Nm -> 710 Nm

Nie będziemy ukrywać, że nie jesteśmy jakimiś wielkimi fanami Audi. Nie twierdzimy bynajmniej, że samochody te są złe. To kawał dobrej motoryzacji, choć nam po prostu nie przypada do gustu. Niektóre rozwiązania w nich są dla nas mało Premium, ale będąc zupełnie obiektywnymi tak jest też w Mercedesie czy BMW.
Jednak bawarską markę my wręcz kochamy, a jak się kogoś lub coś kocha, to wiele można wybaczyć ;).

W prezentowanym egzemplarzy wyposażonym w silnik 3.0 V6 TDI zostaliśmy poproszeni o dokonanie zmian w silniku i skrzyni biegów.
Tutaj, sporo ludzi mniej zorientowanych w motoryzacji, 50 TDI, bo takie oznaczenie ma ten model, może kojarzyć się czymś astronomicznie wielkim :).
W rzeczywistości 50 TDI oznacza jednostkę 3.0 w dieslu z turbo i miękką hybrydą. Moc jaką rozwija to auto to 286 KM i 620 Nm.
Czy to dużo, jakoś bardzo narzekać nie można na samą moc, auto jako tako jeździ, choć całą radość morduje tutaj tzw. LAG związany z restrykcjami CO2.

Skrzyni w tych samochodach jest tak "zamulona", że w trakcie jazdy, gdy chcecie wykonać manewr wyprzedzania, podczas którego zmuszeni jesteście wykrzesać max mocy i momentu w krótkiej chwili, reakcja na zmuszenie auta do redukcji będzie tak długa, że w tym czasie zdążyli byście wysiąść z samochodu i zaparzyć sobie kawę ;).

Oczywiście, wyolbrzymiamy, ale w krytycznych momentach, w których niezbędny jest natychmiastowy dostęp do mocy to Audi na seryjnych ustawieniach jest otępiałe i ospałe, po prostu zawodzi kierowcę. Wyprzedzanie takim samochodem staje się ekstremalnie niebezpieczne.
Sprawa również dotyczy sytuacji w których niemalże natychmiast zamierzamy uciec ze skrzyżowania, czy włączyć się do ruchu nie utrudniając innym płynności jazdy, wtedy Audi zawodzi ponownie.
I oczywiście, o ile jesteśmy uparci, samochód wzięliśmy w leasing i nie możemy go jeszcze sprzedać, to nauczymy się tym nim jeździć. Będziemy częściej korzystać z trybu Sport, z wystarczającym wyprzedzeniem wciskać gaz rozumiejąc, że skrzynia potrzebuje czasami nawet 2 s. na reakcję, ale czy tego spodziewamy się po aucie z mocą bliską 300 KM?

Szczerze? Nie, kompletnie nie. Dlatego właśnie modyfikacja w takim samochodzie, czy to Audi A6, Q7 czy Q8 powinna być obowiązkiem każdego kierowcy i właściciela takiego modelu.
Wielu klientów dopiero po zmianach polubiło swoje Audi, wcześniej wręcz ich zniechęcało do siebie i zamierzali się szybko go pozbyć. Oczywiście nie generalizujemy, bo są tacy, którym ten lag nie przeszkadza, bo np. jeżdżą tylko autostradami i tam nagła redukcja biegu nie jest czymś niezbędnym.

Więc modyfikacja w tym silniku i skrzyni przede wszystkim redukuje LAG'a do stopnia "normalności". Oczywiście nie da się go pozbyć do zera, ale po zmianach skrzyni działa po prostu tak jak się tego spodziewa kierowca :).

Dodatkowo przyrost mocy w tym silniku też jest całkiem miły. Z 286 KM seryjnych uzyskujemy aż 340, a moment z 620 Nm rośnie to ponad 700 :).

Takie parametry sprawiają, że już nigdy nie będziemy chcieli wrócić do serii, czyli mocy fabrycznej.

Oczywiście przy okazji modyfikacji ściągnęliśmy również na życzenie klienta ogranicznik prędkości maksymalnej :).

Nie mamy pojęcia ile taki samochód teraz pojedzie, ale zakładamy, że spokojnie 270 km/h, może ciut szybciej :).

Bardzo dziękujemy za zaufanie i skorzystanie z naszych usług :).
Życzymy przyjemnej i bezpiecznej jazdy :).

#MobileCoders #chiptuning #audia6c8 #zf8hp #modyfikacja #bmwkodowanie
Przeczytaj na