Na podniesienie mocy nigdy nie jest za późno, czyli BMW G30 520d 190 KM na modyfikacjach w Mobile Coders.

CHIP-TUNING (Stage 1) silnika oraz skrzyni biegów :)
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm

Na dobre seria G zagościła w naszych realiach i tak naprawdę praktycznie pracujemy już w większości przypadków z tą generacją BMW. Jakby tak się zastanowić to pierwsza seria G30 ma już ponad 6 lat. O rany, kiedy to zleciało 😉.

Nie ma co się oszukiwać kolejne odsłony pozostałych modeli z gamy producenta były początkowo „kontrowersyjne”, a i tak płynnie przechodziły do naszej świadomości i tak naprawdę z czasem zyskały naszą aprobatę klienta, tutaj przykładem może być np.: Virtual Cokpit, boberowy przód, dzielone przednie reflektory czy ostatnio najnowszy system ID8.

Notabene podobno samochody z przodem bobra są najchętniej kupowane przez klientów w całej historii. Coś w nich jest jednak takiego, że na żywo wyglądają naprawdę dobrze.

No cóż, jak to mówią mądre głowy zmiany, zmiany, zmiany i trzeba umieć tymi zmianami zarządzać, więc i my skromnie dostosowujemy swoją pracę do kolejnych odsłon modelowych BMW, aby dodać jeszcze więcej radości z jazdy.
W tym poście chcemy zwrócić uwagę, że wczesne modele serii G chętnie przyjmują moc w postaci strojenia fabrycznego oprogramowania bez zmiany osprzętu, czyli tzw. STAGE 1 i tu wielu z Was doskonale o tym wie, bo zrobiliśmy tych samochodów dość sporo również Wam 😉.

Oczywiście fakt, że tą moc ładnie przyjmują i oddają wtedy, kiedy kierowca tego potrzebuje. A to żeby był tego efekt, auto musi być w bardzo dobrej kondycji technicznej.
Zauważcie, że te samochody potrafią mieć już najechane więcej niż 200k km, więc naprawdę trzeba koniecznie zrobić diagnostykę komputerową, niejednokrotnie zajrzeć w kilka miejsc w silniku, żeby strojenie było efektywne i nie przyspieszyło zużycia jednostki.

W przypadku diesli to np.: osadzanie się nagaru w układzie dolotowym, który skutecznie potrafi dusić samochód, a w benzynach kłania się układ zapłonowy, ale każdy przypadek i tak należy traktować indywidualnie.

Jeżeli myślicie o zwiększeniu mocy w swoim samochodzie to warto też rozważyć wcześniejsze podpięcie pod komputer oraz serwis autka pod kątem wydajności układu dolotowego, wydechowego czy choćby podstawowego, filtrowo-olejowego.
W przypadku naszej 190 konnej bohaterki, czyli 520d nie było się nad czym zastanawiać, ponieważ diagnostyka wyszła ok i nie było przeciwskazań do realizacji operacji podniesienia mocy.

Jak wiecie Stage 1 w tym przypadku nie sprawi, że auto będzie hulać na torze bokiem, ale celem jest to, żeby sprawniej autko jeździło na co dzień i to daje się osiągnąć bez problemu.

Właścicielowi dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie 😉 .

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwstage1 #stage1 #bmwG31 #bmwG30 #bmw520dX #chiptuningDDE #chiptuningEGS
Przeczytaj na