Chiptuning i duży serwis BMW F30 320i w Mobile Coders 😊

Efekt Chiptuning’u (przed =>po):
184 KM === >>> 240 KM
290 Nm === >>> 400 Nm

BMW 320i w wersji LCI, czyli poliftowej to auto, które posiada niezwykły potencjał tuningowy. Czterocylindrowy silnik benzynowy działa można powiedzieć na „pół gwizdka” w wersji fabrycznej, zatem warto pochylić się nad możliwością modyfikacji 😊.

Właściciel tego auta, pan Artur zgłosił się do nas, aby uwolnić ten potencjał. Przyjechaliśmy zatem do klienta i po zweryfikowaniu stanu auta zabraliśmy się do optymalizacji oprogramowania silnika. Tutaj trzeba być ostrożnym, bo choć możliwości są, aby uzyskać jeszcze większe moce, my wykonujemy zawsze jak najbardziej bezpieczną wersję tuningu. I tutaj można by się pokusić o więcej, jednak otrzymane w wyniku Chiptuning’u 240KM oraz 400Nm dają już drastyczną zmianę osiągów, elastyczności i dynamiki 😊. Auto staje się nie do poznania i sprawia, że auto które dobrze znaliśmy od dawna, staje się nie do poznania 😊.

Poza tym, wykodowaliśmy także funkcję start stop, dzięki czemu już nie będzie denerwować użytkownika, a silnik nie będzie katowany już tą funkcją.

Pożegnaliśmy się zatem z panem Arturem po wykonaniu pracy, jednak wkrótce spotkaliśmy się ponownie, tym razem jednak w naszym warsztacie, aby wykonać pełen zakres czynności serwisowych, na które akurat przyszła pora, czyli:
- wymiana oleju silnika przy pomocy zestawu Trzech Króli,
- statyczna wymiana oleju oraz miski z filtrem skrzyni biegów ZF,
- wymiana olejów mostów napędowych tylnego i przedniego,
- wymiana oleju skrzyni rozdzielczej xDrive,
- wymiana płynu hamulcowego,
- wymiana filtrów powietrza i kabiny,
- wymiana świec zapłonowych.

Był to serwis obejmujący praktycznie wszystkie płyny w aucie. Wykonany przy około 80tys. km przebiegu pozwoli cieszyć się autem na pewno znacznie dłużej bez problemów 😊. Wymiana oleju silnika odbywa się jak to u nas bywa przy pomocy oleju i płukanki Penrite oraz dodatku do oleju Liqui Moly Ceratec.

Wymiana oleju skrzyni biegów przebiega zgodnie z zaleceniami producenta metodą statyczną, przy użyciu oryginalnych produktów. Tak samo wymiany olejów napędów oraz skrzyni rozdzielczej xDrive. Jeśli chodzi o świece zapłonowe, to fabryczne interwały wymiany są podobnie, dwukrotnie przeciągnięte jak w przypadku oleju silnika. Wg książki BMW wymiana ma następować co 60tys. km, jednak jest to zbyt długo i zalecamy maksymalnie 30tys. km, aby zachować dobre warunki pracy dla silnika 😊.

Po takim kompleksowym serwisie można śmiało liczyć kolejne dziesiątki tysięcy kilometrów przebiegu w spokoju 😊.

Dziękujemy serdecznie panu Arturowi za zaufanie i pozdrawiamy 😊.

#MobileCoders #F30 #320i #B48 #Chiptuning #startstop #tuning #Serwis #TrzechKróli #Penrite #LiquiMoly #Ceratec #EngineFlush #płukanka #ZF8HP
Przeczytaj na