Metamorfoza BMW G31 – Retrofit w Mobile Coders :).

BMW G31 520d
- zmiana zegarów na 6WB (Full LED)
- zmiana jednostki nawigacji z BUSSINES na PROFESSIONAL wraz z CarPlay
- zmiana wyświetlacza CID na wersję 10’
- montaż kamer BMW CarEye 3.0 (kamera przód / tył)
- montaż kamery cofania
- montaż elektrycznego haka BMW*

Film z całości prac, do którego obejrzenia gorąco zachęcamy, znajdziecie na naszym kabale YouTube pod tym linkiem: https://youtu.be/ihZWl38O0rM

Brak powszechnie dostępnych półprzewodników ma ogromny wpływ na produkcję samochodów oraz na przemysł elektroniczny jako całość. Krzem i german są niezwykle ważnymi materiałami w produkcji elektroniki, w tym układów scalonych, tranzystorów, diod i sensorów itd.

Jak dobrze wszyscy wiemy w przypadku obecnego, naszpikowanego elektroniką, przemysłu samochodowego, półprzewodniki są kluczowymi komponentami we wszystkich niemalże układach. Brak dostępności tego elementu uniemożliwia / ogranicza produkcję tych zaawansowanych elektronicznych systemów, co w rezultacie powoduje znaczące opóźnienia w produkcji samochodów.

Dlatego na „tłuste” BMW czekamy nie rok, a nawet dwa. Skutecznie to zniechęca potencjalnych klientów i są oni niejednokrotnie przed sprzedawców przekonywani do „zmniejszenia wymagań” w zamian za to otrzymają swoje BMW znacznie szybciej. T

Taka taktyka niestety działa, a klienci liczą na to, że później sobie doposażą samochód w brakujące systemy. Nic bardziej mylnego, niestety.

Skoro nie ma półprzewodników do produkcji to brak jest również tych elementów na rynku wtórnym, a jeżeli są to niestety ceny są dużo większe niż było to kiedyś.

Obecnie doposażenie samochodu w jakiś system, niejednokrotnie jest 2/3 razy droższe niż wychodzi z konfiguratora. Wynika to z tego, że musimy tak naprawdę zapłacić za te części ponownie, a one jak wspomnieliśmy są znacznie droższe, to do tego dochodzi jeszcze praca związana z montażem, kodowaniem itp. Dlatego konfigurując nowy samochód dziś najeży wybrać taki jaki nam odpowiada, bo doposażenie najtańsze nie będzie.

Owszem istnieją pewne opcje, które prosto i przyjemnie można zakodować w samochodzie i nie ponosić z tego tytułu dużych wydatków.

Jeżeli np. interesuje nas, aby nasz samochód odczytywał i wyświetlał znaki drogowe, nie musimy kupować zaawansowanych asystentów czy aktywnych tempomatów, jeżeli to nas nie interesuje i nie chcemy wydawać na kilkunastu tysięcy złotych.
Takie opcje jesteśmy w stanie zrobić w kilka minut za ułamek ceny systemów, które należy wybrać w samochodzie aby taka funkcja była domyślnie aktywna.

No dobra, to w przypadku samochodów nowych na etapie konfiguracji. A co w przypadku samochodów używanych, w których chcemy poprawić coś jako drugi właściciel lub takich, którymi poruszamy się już kilka lat i nie mamy w planach ich sprzedawać?

Tutaj jest podobnie. Doposażenie jest również drogie, ale tylko z pozoru.
Jeżeli powiedzmy mamy doposażyć nasz 5 letni samochód w pewne funkcje których nam brakuje i mamy na to wydać 10 – 20 tys. zł wydaje się to dużo. Ale jeżeli popatrzymy na to tak, że mamy sprzedać samochód, kupić inny w podobnym przebiegu roczniku i dołożyć do tego 20-30 tys., a dodatkowo nie znamy jego stanu i nie jesteśmy pewni czy za chwile nie wyłożymy drugi raz tyle na jego naprawę to tutaj wydatek na obecny pewny samochód, który znamy i za który jesteśmy pewny nie wygląda już tak źle, wręcz wygląda bardzo dobrze.

Takiego zdania jest coraz więcej naszych klientów, stąd też coraz więcej mamy prostych lub bardziej skomplikowanych doposażeń.

Głównie do montażu idą haki, zmiany lamp, zmiany liczników, kierownic czy też bardziej pracochłonne zmiany systemów nawigacji, tak jak w tym, prezentowanym na zdjęciach i filmie, którego link daliśmy na samym początku, samochodzie należącego do naszego klienta pana Arka, BMW G31 520d :).

Tutaj jeszcze kwestia haka holowniczego. Na dzień doposażenia nie dojechały części do haka niestety, a że musieliśmy oddać samochód klientowi przed jego wyjazdem umówiliśmy się na jego montaż po jego powrocie.
|
Hak montujemy za 2 tygodnie, termin mamy już umówiony, a wszystkie niezbędne części już w blokach startowych czekają na to aby „wskoczyć” do samochodu :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #hakbmw #montazhakabmw #oryginalnyhakbmw #bmwretrofit #bmwzegary6wbfullled #bmwcaryey #bmwtylnakamera #bmwevozmianajednostkinawigacji #bmwcarplay #bmwalpina
Przeczytaj na