Modyfikacja skrzyni biegów w Audi oraz, dla odmiany, modyfikacja skrzyni biegów w Audi 😉.

Dzisiaj dwie realizacje u dwóch różnych klientów, ale tego samego typu, w autach tej samej marki.

Szare Audi A6 C7 należące do pana Piotra to pojazd z którym już się spotkaliśmy kiedyś (oczywiście tak jak z jego właścicielem - po raz n-ty 😊).

Auto w pakiecie S Line i matowym kolorze wygląda drapieżnie i nie są to przechwałki, bo pod maską kryje się silnik 3.0 TDI BiTurbo o mocy fabrycznej 326 KM.

Natomiast od dłuższego czasu jakieś 380 KM 😊.
Diesel V6 po chipie jeździ super, ale można było jeszcze coś poprawić w układzie napędowym 😉.

Tym razem wykonaliśmy modyfikację oprogramowania 8-biegowej skrzyni ZF, w jaką jest wyposażone to auto, czyli jak to mówi Audi - Tip Tronic.
Jeszcze szybsza zmiana biegów, jeszcze szybsza reakcja na dodanie gazu – usuwamy fabryczne niedociągnięcia.

Podobne niedociągnięcia miały miejsce w czarnym Audi A7 C7 3.0TDi 272 KM pana Mariusza, tym razem ze skrzynią dwusprzęgłową S-tronic.

W aucie został wykonany Chiptuning dawno temu, kiedy jeszcze się nie znaliśmy.
Z osiągów auta właściciel był zadowolony, jednak opóźnienie w reakcji na dodanie gazu bardzo irytowało, szczególnie podczas przejazdu przez progi zwalniające, których jest mnóstwo w okolicy miejsca zamieszkania pana Mariusza.

Przed progiem zwalniamy, a po przejechaniu dodajemy gaz, żeby szybko wystartować.
Jednak to się nie udaje, bo skrzynia biegów nie wie co ze sobą zrobić i nie pozwala na szybkie przyśpieszenie.

Z tego względu już w połowie drogi przez próg dodajemy gazu, aby układ napędowy miał czas do namysłu i żeby zjeżdżając z progu auto odpowiednio ruszało 😊.

Postanowiliśmy w pierwszej kolejności zweryfikować oprogramowanie sterownika silnika pod kątem poprawy reakcji na gaz, ale także ogólnie jakościowym.

Taka mała dygresja - dość często zdarza nam się sprawdzać modyfikacje wykonane przez innych tunerów i niestety dość często trzeba je „trochę” poprawiać z różnych względów 😊.

Zwróciliśmy wzrok zatem w kierunku sterownika silnika, ponieważ potrzebowaliśmy odczyt fizyczny, a takowy odczyt przez gniazdo diagnostyczne OBD nie jest możliwe w tym wypadku.

Żeby dostać się do niego, trzeba rozebrać część podszybia oraz zbiorniczek płynu do spryskiwaczy. I tutaj ciekawa sprawa, bo sterownik jest zaraz pod zbiorniczkiem, przez co jest narażony na „obrywanie” płynem, który zawsze gdzieś się trochę uroni podczas nalewania, poza tym z samego podszybia też zawsze coś skapnie.

Na niczym nieosłonionym sterowniku widoczne są zacieki od wody/płynu, ale na szczęście nic się nie stało.

Zweryfikowaliśmy zatem oprogramowanie. W tym wypadku soft wyglądał w porządku, a z reakcją na gaz w mapach silnika nie dało się nic więcej zrobić, więc złożyliśmy wszystko ponownie na swoje miejsce.

Zapadła decyzja, aby podziałać z samym oprogramowaniem skrzyni biegów. Wykonaliśmy więc modyfikację już bez większej demolki poprzez gniazdo diagnostyczne OBD. Po aplikacji zmienionego przez nas softu do sterownika skrzyni pojechaliśmy w test 😊.

Nie było potrzeby szukania odpowiednich dróg, bo właściwy tor doświadczalny był na miejscu 😉.

Auto zaczęło błyskawicznie reagować na dodanie gazu i nie trzeba było już dodawać gazu kilka chwil przed zamierzonym przyśpieszeniem 😉.

Pan Mariusz był szczególnie zadowolony z takiego obrotu spraw 😊

Ponownie pozdrawiamy serdecznie obydwu naszych klientów i do zobaczenia następnym razem 😉. Dziękujemy.

#MobileCoders #BMWkodowanie #kodowanie #Audi #A6C7 #A7C7 #30TDi #Diesel #automat #modyfikacja #chiptuning #ZF #8HP #DSG #STRONIC #power #LAG #LAGOFF
Przeczytaj na