BMW X6M Competition F96 - "probably the fastest SUV in the world" :D.

Modyfikacja nowiutkiego M w Mobile Coders :).

CHIPTUNING
Moc
625 KM -> 725 KM
Moment obrotowy
750 Nm -> 900 Nm

Tak, wiemy, jest jeszcze Lamborghini Urus, Audi RSQ8, Tesla X, Jeep Trakhwak itp ;). Jednak my kochamy BMW, kochamy je tak bardzo, że wstawanie rano, by pojechać 200 czy nawet 500 km do klienta w celu modyfikacji samochodu tej marki to czysta przyjemność.
Kiedy z kolei trafia do nas coś z rodziny M, to rozpiera nas radość i duma :).

Każdego dnia pracujemy ciężko i cieszymy się, że klienci nam ufają. Staramy się jak możemy, by każda usługa, którą wykonaliśmy zaspokajała ich potrzeby.

Kiedy oddają oni samochody w nasze ręce, warte nie rzadko blisko 1 mln złotych to wiemy, że zaufanie jest na tyle dużo, że nie wolno nam ich zawieść :). Oni wiedzą, że mogą na nas polegać.

Zresztą nawet w przypadku tańszych pojazdów tak jest, jednak skalę zauważamy przy tych najdroższych.

Jest nam naprawdę miło i dziękujemy Wam bardzo za tak wielki kredyt zaufania :).

Ale wróćmy do prezentowanej F96 X6M.
Nasz stały klient, który już wcześniej oddawał nam w swoje ręce inne samochody, również topowe, tym razem nabył tego jednego z najszybszych SUVów.

Samochód już w serii generuje olbrzymią ilość mocy i momentu. Wersja Competition, bo o takiej piszemy, ma aż 625 KM i 750 Nm.
Dzięki takim parametrom nie można powiedzieć, że X6M jest po prostu szybkie.
Śmiało możemy stwierdzić, że jest bardzo szybkie i po co tutaj więcej mocy? :).

Właśnie po to, że niewykorzystany bufor fajnie nie lubi się marnować, więc dlaczego nie mieć jeszcze więcej?
A jest go tutaj sporo.
Wzrost na poziomie +100 KM i +150 Nm czyni to auto jeszcze szybszym i o ile zerwanie dziesiętnych sekund do setki nie będzie jakieś spektakularne, o tyle osiągnięcie 200 czy 300 km/h trwa znacznie krócej.

Samochód wciska w fotel i trudno odkleić od niego plecy, gdy przyspieszamy.
Delikatnie zmniejszony ciąg czuć dopiero po drugiej "setce" ;). Niesamowity silnik i niesamowity samochód.
Trudno uwierzyć co potrafi ten pocisk, w obudowie małego autobusu miejskiego ;).

Klient skonfigurował ten pojazd praktycznie maksymalnie jak się dało. Nie znajdziemy tutaj brakujących elementów wyposażenia :).

X6M jak na SUVa prowadzi się genialnie. Jest stabilne, szybkie, a zakręty "zjada" z lekkością sedana.
Oczywiście, M5 F90 czy M8 F91 będzie jeszcze stabilniejsze ze względu na niżej położony środek ciężkości.

Jednak nawet standardowe X5 czy X6 zawsze robią na nas wrażenie, czujemy się jak by trochę oszukiwały prawa fizyki.

Nie wszystkim może to odpowiadać, bo komfortu ciężko w nich szukać. Wszystko postawiono na "grip" oraz radość z jazdy w zakrętach :).

Nie jedno sportowe auto, obniżone, może się zdziwić, gdy na mocno krętej drodze wyprzedzi je X6M ;). Ten samochód jest wręcz sklejony z drogą i swoim kierowcą.

Przy jeździe testowej zastanawialiśmy się jaka jest granica przyczepności... Tutaj każda cześć drogi jest zestrojona z prowadzącym pojazd. BMW jest po prostu stworzone do dawania radości.

Model ten dostarcza olbrzymich wrażeń z jazdy, ale ostrzegamy, średnio nadaje się do wożenia dzieci, no chyba, że macie olbrzymią cierpliwość i dobrą amortyzację w fotelikach ;).
To tak pół serio pół żartem, bo spodziewaliśmy się bardziej twardych "nastawów".

Pamiętamy modele F85 i F86, one były znacznie brutalniejsze :). Tutaj jest już bardziej ludzko, choć wciśnięcie wcześniej skonfigurowanego przycisku m1 lub m2 powoduje, że samochód zmienia się nie do poznania.

Zawieszenie staje się twardsze, układ kierowniczy reaktywniejszy, a polecenia wysyłane po przez pedał gazu są odbierane przez komputer natychmiast.

Aż łezka w oku się kręci, że już nie długo nie będzie silników spalinowych. Tak drodzy Państwo, doczekamy się tych czasów, one nadejdą już w ciągu kilku następnych lat :/.

My lubimy zapach spalin, czy to diesla czy benzyny, jest w tym coś przyjemnego :). Oczywiście pod warunkiem, że DPF i EGR są na swoim miejscu ;).

W przypadku prezentowanej X6M wykonaliśmy Stage 1 nie jednego, a dwóch sterowników silnika, które sterują genialną jednostką S63. Tak, ja to bywa w BMW w silnikach V8, sterowane są one po jednym sterowniku na jeden rząd tłoków :).

Parametry, jak zdążyliście zauważyć na samej górze tego posta, są imponujące. 725 KM robi robotę nawet jeśli mamy do czynienia z takim ciężkim pojazdem (2500 kg z kierowcą).

I tak podsumowując, mimo że my nie przepadamy jakoś bardzo za SUV'ami to uważamy, że BMW robi je naprawdę ciekawie :D.
Nie możemy napisać, że najlepiej, bo to kwestia chyba gustu, ale naszym zdaniem sposób w jaki SUVy BMW dostarczają kierowcy tej "bezpośredniości i wyrazistości", tej "realności i spójności", o dekadę wyprzedza inne marki w tej kategorii.
Prowadząc te samochody czujemy, że są z nami zżyte, połączone, wiemy co się dzieje z kołami, z układem kierowniczym...

2 lata temu poznaliśmy pewnego klienta, który wcześniej miał samochody innej marki Premium :). Nie było to BMW, rozmawiając z nami powiedział:

"wiecie co, ja nigdy nie rozumiałem dlaczego Ci kierowcy w BMW tak szybko jeżdżą, to jacyś idioci. Jednak zrozumiałem to dokładnie, gdy sam kupiłem BMW. Samochód daje tak fantastyczne odczucia z jazdy, tak dobrze się prowadzi, że to nie tyle, że teraz jeżdżę celowo szybciej, ale po prostu tej prędkości tak nie czuję, ponieważ samochód mam cały czasy pod kontrolą" xD.

Z tego miejsca pozdrawiamy Pana Waldemara, który modyfikował u nas BMW F20 i E84 jakieś 2 lata temu :).

Rozumiecie w czym rzecz? Nie namawiamy Was, abyście wybrali BMW, nie mówmy, że jest tanio, nie mówimy że to najlepsze auta na świecie, nie mówimy że są bezawaryjne, ale zdecydowanie twierdzimy, że mają duszę i potrafią namieszać w sercach swoich kierowców.

Przykładów moglibyśmy wymieniać mnóstwo. Nawet nasze drugie połówki, wcześniej jeżdżąc innymi markami, po przesiadce na BMW już nie chcą wysiadać. Ciekawe, prawda? :).

No to chyba na tyle :). Wrzuciliśmy dość obszerną galerię, miłego oglądania :).

A właścicielowi tej pięknej F96 X6M bardzo dziękujemy za zaufanie i skorzystanie z naszych usług po raz kolejny :).

W kolejce czeka również M8 Competition w wersji Cabrio, czyli BMW o oznaczeniu F91 :). Wkrótce również będziemy go modyfikować :).

Pozdrawiamy serdecznie.

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #bmwf96 #bmwX6m #bmw #stage1 #bmwX6MF96
Przeczytaj na