Mercedes, Audi, BMW.... i Volvo, czyli miły "secik" aut klasy Premium :).

Nowiutki Mercedes GLE Coupe C167 400d
Moc
330 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
700 Nm -> 830 Nm

Audi Q8 50 TDI (modyfikacja silnika i skrzyni biegów ZF)
Moc
286 KM -> 340 KM
Moment obrotowy
620 Nm -> 720 Nm

BMW F11 520d N47
Moc
184 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
380 Nm -> 440 Nm

Volvo V60 D4
Moc
181 KM -> 225 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 460 Nm

I ponownie wracamy do naszego stałego klienta, pana Piotra :).
Tym razem do zrobienia mieliśmy aż 4 samochody z różnych marek Premium :).

Pierwszym z nich był najnowszy Mercedes z końcówki 2020 roku, który ledwo wyjechał z salonu by trafić w nasze ręce :). Obawy mieliśmy takie, że sterownik będzie zabezpieczony w ten sam sposób co w najnowszych BMW. Na szczęście okazało się, że Mercedes wprowadza swoje zabezpieczenia w późniejszym czasie niż Bawarczycy :).

Całe szczęście. Dzięki temu udało nam się wykrzesać w tym samochodzie dużo więcej mocy niż fabryczna. Silnika 3L o mocy 330 KM w serii daje radę, połączony ze skrzynią 9G-tronic chętnie się zbiera, choć mógłby lepiej :).

Jak to fabryczne nastawy, bywają lekko "przymulone" ;).
Po naszej zmianie auto uzyskuje +70 KM i + 130 Nm co czyni go całkiem przyzwoitym SUV'em z mocnym zacięciem sportowym :).

Żadnych zmian poza mocą nie dokonywaliśmy w tym aucie :).

Drugim pojazdem było Audi Q8 z silnikiem diesla o oznaczeniu 50 TDI, czyli 3.0 286 KM :). Tutaj słynny LAG w skrzyni biegów rujnuje radość i zabawę z posiadania tego auta.
Właściciel postanowił w końcu coś z tym zrobić.
Niezbędne było oczywiście zmodyfikowanie nie tylko silnika, ale również skrzyni biegów, by w końcu samochód słuchał poleceń naszej prawej stopy.

Teraz przyspiesza znacznie dynamiczniej, ale również nie stwarza zagrożenia, reakcja jest niemalże natychmiastowa. Wciskamy gaz i LAG nie trwa już prawie 2 sekundy, jest wyeliminowany, a samochód strzela jak z procy do przodu.

Trzecie autko to klasyczne BMW f11 520d z silnikiem 2.0d o mocy 184 KM. Tutaj jak zawsze parametry przyjemne i sprawiające, że samochód nie jest już zawalidrogą. Przemieszcza się sprytnie i żwawo, a przy tym pali bardzo bardzo mało :).
Moc z seryjnych 184 KM wzrasta do ok 220 KM, a moment z 380 Nm do 440 Nm.
Poza samą mocą wyłączyliśmy również system start-stop, który bywa niezwykle irytujący.
Warto dodać, że BMW 520d mimo wieku jest naprawdę w genialnym stanie. Widać właściciel mocno dba o niego i wkłada serce w eksploatację.

Ostatnim samochodem było ciekawe Volvo V60z silnikiem 2.0d o mocy 181 KM.
Dlaczego ciekawy? Volvo robi fajne auta, dość często z nimi pracujemy i trzeba przyznać, że sprawia wrażenie solidnie wykonanego. Co prawda, odkąd firma została kupiona przez Chińczykówto elektronika stała się "trudna" , jednak design wciąż jest ukierunkowany przez Szwedów :). To cieszy, bo samochody są nie tylko praktycznie, ale i ładne. Psują się też dość rzadko, no chyba że mamy pecha ;).

Tutaj moc po programie rośnie w okolice 230 KM, a moment do ok 460-470 Nm.
Na tak, stosunkowo lekki samochód wynik ten jest bardzo imponujący i mega wyrazisty na drodze :).

Bardzo dziękujemy panu Piotrowi za ponownie zaproszenie nas do siebie, za zaufanie, zorganizowanie tylu samochodów w jednym miejscu i udostępnienie nam komfortowych warunków do pracy :).

Pozdrawiamy serdecznie.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #mercedes #mercedesGLE #audiq8 #audi #chiptuningZF #volvo #bmwf11
Przeczytaj na