Nowe BMW
X1 F48 20i LCI
i
420i F36 Gran Coupe 420i na Modyfikację Chiptuning :)

Dzisiaj dwa, na pierwszy rzut oka, zupełnie inne auta, ale jednak pewne podobieństwa są 😊

Pierwsze z nich to ten sam znaczek śmigła na masce, drugi to podobne dwulitrowe silniki benzynowe pod maską.
Podobne, bo odznaczają się podobnymi właściwościami i mają podobny potencjał, jednak są to już dwie różne rodziny silników.

W czwórce mamy silnik z poprzedniej generacji – rodzina N20, natomiast w X1 (świeżutka wersja LCI) z następcą, silnikiem B48.

Tak jak część z Was zauważyła, w X1 silnik jest ułożony poprzecznie, co jest typowe dla aut z przednim napędem.

Nie inaczej jest w tym przypadku, ponieważ auto jest wyposażone w sDrive, czyli napęd na przód.

Są wady i zalety tego rozwiązania – dzięki temu mamy więcej miejsca w kabinie, ale ucierpią na tym rozłożenie masy i co za tym idzie właściwości jezdne.

Wszystko zależy czego oczekujemy od auta.

W 420i mamy klasyczne rozwiązanie – silnik położony wzdłużnie i w tym wypadku auto jest napędzane na cztery koła – xDrive.

Zacięcie na pewno bardziej sportowe, bo większość momentu obrotowego jest przenoszone głównie na tylną oś, a rozłożenie masy jest bliższe równowadze 50:50.

Poliftowe X1, w dodatku bardzo fajnie wyposażone m.in. w M-Pakiet, elektryczne lusterka i fotele z pamięcią, a także dużą nawigację, niemal prosto z fabryki 😉 Wartości przed i po modyfikacji były następujące:

192 KM => 260 KM
280 Nm => 400 Nm

Auto stało się o wiele lżejsze, a moc jest godna gabarytów i bliższa usportowionemu wizerunkowi tej wersji X-jedynki.
Dodatkowo zastosowaliśmy kilka kodowań, takich jak:

-dezaktywacja systemu Start-Stop,
-aktywacja cyfrowej prędkości na zegarach,
-aktywacja dźwięku potwierdzenia zamknięcia/otwarcia samochodu,
-aktywacja zamykania klapy bagażnika bez czasu zwłoki z pilota oraz z przycisku wewnątrz samochodu,
-aktywacja składania elektrycznych lusterek bez czasu zwłoki,
-wyłączenie przerywania automatycznego zamykania szyb, gdy drzwi są otwarte,
-aktywacja wyświetlania temperatury opon obok ciśnienia,
-aktywacja ekranu powitalnego M-Pakiet.
Przed-liftowe Gran Coupe 420i również w wersji M-Pakiet dostało zastrzyk mocy:

184 KM => 260 KM
270 Nm => 420 Nm

Uśmiech i zdziwienie na twarzy klienta, że to jest to samo auto – bezcenne 😊

Dziękujemy właścicielom powyższych aut za skorzystanie z naszych usług 😊

#BMWkodowanie #BMW #F36 F48 #X1 #420i #B48 #N20 #benzyna #kodowanie #startstop #ChipTuning #MobileCoders
Przeczytaj na