BMW G20 318d - 150 KM i 320 Nm

Czyli stosunkowo przyjemnie jeżdżące auto z bardzo oszczędnym dieslem :)

CHIPTUNING

BMW G20 318d

Moc
150 KM -> 220 KM
320 Nm - > 460 Nm

Przyrosty niesamowite, prawda? Tak, nam też się podobają, a to jak to auto jeździ trudno jest opisać :).
W skrócie - jeździ bajecznie :)

Tak, wiemy, wiemy, już słyszymy te głosy, przecież to dwulitrowy klekot, to nie może jeździć ;).

No 150 KM w serii nie są złe, bo autko zbiera się całkiem ok. No tak, ale OK to niezbyt wiele dla większości pasjonatów szybszych samochodów :).

BMW G20 wykorzystuje tę samą turbinę co w wersji 320d, ma również te same wtryskiwacze dzięki czemu można je podkręcić na 220 KM i jakieś 460 Nm :). Parametry zbliżone do BMW G30 518d, bo właśnie turbina i wtryskiwacze pochodzą z tego modelu.

Mieliśmy przyjemność autko więcej protestować. Po "wystrojeniu" tego lekkiego BMW budzi się w nim coś co trudno nazwać, a zapas mocy i momentu obrotowego zadowoli nawet największych pesymistów i przeciwników silników diesla :).

Po naszej modyfikacji autko dosłownie "wskakuje" do ruchu jak wystrzelone z działa, a każde wciśnięcie gazu generuje małe wgniecenie w fotel, bez znaczenia czy jedziemy 100 km/h czy 160 km/h (testowane na niemieckiej Autobahnie :P).

Katalogowo BMW 318d G20 to przyspiesza do 100 km/h w czasie ok 8.4 s., po programie czas ten skraca się do niewielu ponad 6 s. (pomiary co prawda amatorskie, ale zrywamy 2 sekundy wg filmu) :).

Filmiki dostępne w linku poniżej :).
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/2494956097496378?hc_location=ufi

W wersji "po programie" w charakterze tego samochodu nie znajdziecie "grzeczności", po raz kolejny inni kierowcy będą rzucać w Was wyzwiskami, których nie powstydziłby się sam Durczok :).

BMW G20 po modyfikacji zachęca do dynamicznej jazdy, dodatkowo świetnie zestrojone zawieszenie i genialne wyważenie sprawia, że nawet na standardowych nastawach mamy ochotę, praktycznie na każdym rondzie, wpuścić "trójkę" w poślizg boczny, a na każdym zakręcie przyspieszyć ;).

Tak, autko swoim momentem pcha nas do przodu bez większego wysiłku, a 8-biegowa skrzynia ZF w ogóle nie daje nam poznać, że jedziemy samochodem z automatem z klasycznym sprzęgłem hydrokinetycznym :).
Zmiany odbywają się tak płynnie, że można ją pomylić ze skrzyniami dwu-sprzęgłowymi :).

Trójka G20 w porównaniu z poprzednikiem jest o wiele lepiej wyciszona, jazda z prędkością 160 km/h nie jest już uciążliwa, a rozmawianie w przez zestaw głośnomówiący nie wymaga krzyczenia do mikrofonu :).

Spalanie po programie pozostało na identycznym poziomie, samochód nabrał wigoru i może zaskoczyć niejedno sportowe autko z dużo mocniejszym silnikiem :).

Max speed nie testowaliśmy, ponieważ nie mieliśmy gdzie, ale pewnie będzie to ok 240 km/h :).

Autko bardzo nam się spodobało. W kwocie 150.000 zł chyba trudno będzie znaleźć cokolwiek innego co da tyle frajdy :)

W samochodzie zakodowaliśmy również pamięć funkcji start-stop :)

A co wy sądzicie o nowej serii 3 G20, warta grzechu? :)

#bmwkodowanie #bmwchiptuning #bmwG20 #bmwg20318d #bmwg20chiptuning #MobileCoders
Przeczytaj na