Porsche Cayenne III E-Hybrid 462 KM 2019 w Mobile Coders.

Czyli niewyobrażalnie duże przyrosty mocy i momentu po CHIPTUNING'u :)

CHIPTUNING Stage 1
Moc
462 KM -> 640 KM
Moment obrotowy
700 Nm -> 860 Nm

Strojenie Stage 1 bez jakichkolwiek zmian mechanicznych :).

______________________________________________
Realizacja projektu była co prawda przed Świętami, ale jeśli nudzi kogoś oglądanie po raz setny Kevina Samego w Domu to zapraszamy do poczytania naszych postów ;)
______________________________________________

Trzecia generacja Porsche Cayenne pojawiła sie na rynku w 2017 roku. Hybrydowy SUV o łącznej mocy 462 KM.

Prezentowany model wyposażony jest w najnowszy silnik o pojemności 3.0 V6 o mocy 340 KM oraz w silnik elektryczny o mocy 136 KM, co daje nam moc systemową na poziomie 462 KM. Akumulator elektryczny ma większą pojemność niż w poprzedniej wersji Cayenne'a i wynosi teraz 14.1 kWh. Poprzedni miał o 30% mniejszą pojemność.

Dzięki temu możemy przejechać ponad 40 km zupełnie bezemisyjnie :).

Ciekawą nowością jest filozofia doładowania (tzw. funkcja boost) pochodząca z supersportowego 918 Spyder.

Dzięki niej motor elektryczny może być wykorzystywany do zwiększenia osiągów we wszystkich standardowych trybach jazdy pakietu Sport Chrono.

Nowa jest także skrzynia biegów. 8-stopniowy automat Tiptronic S, opracowany specjalnie dla nowego Cayenne. Porsche chwali się płynnym ruszaniem i błyskawicznymi zmianami kolejnych przełożeń.

W najnowszym Cayenne E-Hybrid użyto elektromechanicznego sprzęgła, kórego zadaniem jest połączyć jednostkę elektryczną ze skrzynią biegów. Dzięki temu mamy niesamowicie szybką reakcję na wcisnięcie pedału gazu. Reakcja jest tak szybka, że gdy wciskamy gaz to reakcja silnika jest natychmiastowa, trwa ok 1/10 sekundy. Niesamowite wrażenia.

Fabrycznie przyspieszenie 0-100 km/h to 5s. Nie mieliśmy możliwości sprawdzenia ile po modyfikacji, ale zdaniem właściciela auto zdecydowanie lepiej przyspiesza. Zatem liczymy ze co najmniej 1 s. została urwana.

Prędkość maksymalna wynosząca 253 km/h została błyskawicznie przekroczona, oczywiście na drodze bez ograniczeń prędkości (wiecie, my każde auto testujemy na niemieckich autostradach ;)).

Zdjęliśmy również ogranicznik prędkości, co notabene roimy zawsze przy każdej modyfikacji :)

Jako ciekawostka, nowe Porsche Cayenne E-Hybrid ma akumulatory o pojemności 14,1 kWh. O wiele wydajniejsze niż poprzednik. Naładowanie nowego Cayenne z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, ładowanie z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny.
Wynik bardzo dobry, aczkolwiek ciekawe jak przełoży się to na żywotność baterii. Wiadomo bowiem, że „szybkie ładowanie”, nie jest „mile przyjmowane” przez ogniwa.

Samo ładowanie jest fajnie tutaj rozwiązane, bo można zarządzać nim z poziomu systemu multimedialnego oraz współpracującej z nim aplikacji Porsche Connect. Aplikacja znajdzie dla nas także pobliskie stacje ładowania i będzie mogła ustawić je jako cel nawigacji.

--- test częściowo zaczerpnięty ze strony producenta :)

Generalnie samochód fantastyczny. Zrobił na nas ogromne wrażenie. Najbardziej jednak spodobało nam się umieszczanie sterownika silnika. Aby go zdemontować nie potrzebne było żadne narzędzie. Leżał sobie na widoku, w zasięgu wzroku i rąk, na jednym zaczepie i wołał do nas „tutaj jestem i czekam na modyfikację”. Czy mogliśmy mu odmówić? Nigdy w życiu ;)

Do tej pory nie spotkaliśmy się z łatwiejszym dostępem i demontażem.

Nie było nawet jednej śrubki, a wszystkie wtyczki oznaczone kolorami aby wszystko było jak najmniej skomplikowane :). Bardzo zastanawia nas logika takiego działania całej grupy VAG, zresztą BMW ma ostatnio podobnie z kilkoma wyjątkami.

W związku z tym, że tutaj zastosowany sterownik to nowa seria BOSCH MG1, wymaga ona podłączenia się do PIN-ów sterownika, aby odczytać w całości oprogramowanie. Zapis odbywa się tą samą drogą. Wszystko bezinwazyjne miłe i przyjemne.

Przeprowadzona modyfikacja to Stage 1 czyli tylko po przez zmianę oprogramowania, bez ingerenecji w osprzęt silnika i bez jakichkolwiek zmian mechanicznych. Potencjał olbrzymi :)

Zapewne część z naszych czytelników zauważy w tle Porsche nowe AUDI Q8. Tak tak, zgadliście.

Je też modyfikowaliśmy, w tym samym dniu, ale wiadomo, że to Audi "nie jedzie", nawet po modyfikacji ;) Trzeba było jako pierwsze zrobić Q8, a dopiero później Cayenne'a :D.

Ale o tym w następnej realizacji, czyli jutro ;).

Swoją drogą zapamiętajcie ten podjazd dobrze, bo niebawem odwiedzimy go raz jeszcze celem modyfikacji kolejnych pięknych samochodów jakimi są nowe AUDI Q5 oraz nowe AUDI A6 C8 :)

Dziękujemy bardzo za kolejną świetną realizację i dziękujemy naszemu Klientowi za zaufanie jakim nas obdarzył :)

Do zobaczenia i Wesołych Świąt :)

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningporschecayene #chiptuningehybrid #porschehybryda #porscheCayenne
Przeczytaj na