Ta sama marka, a samochody zupełnie inne czyli

Skoda Karoq 40 TFSi 190KM, 2019
Skoda Superb 1.8 TSI 180KM 2018

na modyfikacji w MobileCoders

CHIPTUNING Skoda Karoq 40 TFSi 190KM

Moc
190 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 460 Nm

CHIPTUNING Skoda Superb 1.8 TSI 180KM

Moc
180 KM -> 240 KM
moment obrotowy
320 Nm -> 380 Nm

Poza wspólnym znaczkiem „strzały”, albo "ptaka ze strzałą" oba modyfikowane przez nas czeskie samochody, są zupełnie inne.

Inne jest ich przeznaczenie, inne mają oznaczenie silników i inaczej podchodzi się do modyfikacji silnika w obu przypadkach.

Jak nie trudno zgadnąć Karoq o oznaczeniu 40 TFSi to już najnowszy sterownik silnika BOSCH MG1, o którym wielokrotnie wspominaliśmy podczas modyfikacji nowych AUDI A6 C8, Q8, Porsche Cayene etc.

Nic dziwnego to jeden koncern i ten sam sterownik, a modyfikacja wygląda zawsze tak samo (metoda bench) – poprzez wpięcie się w fabryczne miejsce na wtyczkę (piny).
Różnice można zauważyć jedynie w układzie wtyczek i „pinowaniu”.

Z kolei Superb oznaczeniem 1.8 TSI wskazuje na „starszy” sterownik EDC17x, który „gładko” modyfikuje się po złączu OBD2.

OBD2 poza ogromnym plusem „wygody” ma jeden minus w stosunku do bench.

Zapis zmodyfikowanej mapy trwa ok 15 minut, gdzie przypadku bench to zaledwie kilka sekund.

Modyfikowane przez nas Skody podstawione zostały w jedno miejsce.

Dzięki temu w czasie, gdy pobieraliśmy oprogramowanie via OBD2 z Superba i wstawialiśmy ticket do naszych inżynierów od modyfikacji, „druga para rąk” dobierała się do sterownika Karoq'a, by wyjąc go na zewnątrz.

Na szczęście jak to zwykle w grupie VAG bywa, był on dosyć łatwo dostępny. Obyło się bez użycia narzędzi. 2 zatrzaski i sterownik na przysłowiowym „stole” gotowy był do podłączenia i pobrania z niego oprogramowania celem modyfikacji :)

Po wystawieniu kolejnego „ticketu z modyfikacją”, wcześniej wysłana mapa do modyfikacji Superba była już gotowa do wgrania, z kolei po jej „uploadzie” do „czeszki”, mogliśmy przystąpić do „zasilenia” mocą Karoq-a.

W ten oto sposób nie było praktycznie przestoju i modyfikacja dwoch samochodów zajęła nam niespełna 2 godziny :)

Walczyliśmy z czasem, bo w kolejce w tym samym dniu była jeszcze wisienka na torcie, której nie mogliśmy się już doczekać, w postaci BMW 7 LCI 730d o której modyfikacji pisaliśmy wcześniej ;).

Wszystkie te 3 samochody dzięki temu, ze „stały” w jednym miejscu zostały błyskawicznie zmodyfikowane :)

Po wszystkim odbyły się oczywiście jazdy testowe zakończone uśmiechami na twarzy kierowców :)

Dziękujemy raz jeszcze chłopaki za miłe spotkanie. Do usłyszenia :)

#MobilCoders #bmwkodowanie #skodakaroq #skodasuperb #chptuningskoda
Przeczytaj na