Trudno dostępny lecz z potencjałem, bynajmniej nie chodzi o model BMW – czyli rozbiórka „do rosołu” przed modyfikacją ;)

BMW X1 F48

CHIPTUNING
Moc
150 KM -> 190 KM
Moment obrotowy
320 Nm -> 400 Nm

Dużo zachodu w małym samochodzie.
No może nie tak do końca małym, bo X1 w stosunku do poprzedniej wersji bardzo, ale to bardzo urosło.

Zarówno na wysokość, szerokość oraz długość. Można powiedzieć, że X1 zbliżyło się mocno do X3 F25.

Przedstawiony na zdjęciach samochód, należy do małżonki naszego klienta, któremu jakiś czas temu modyfikowaliśmy BMW G30 530i (CHIP-TUNING, CarPlay, Kodowania).

Samochód to „nówka sztuka”, a w sterowniku silnika „gościła” niestety najnowsza wersja oprogramowania, która to jest bardzo „upierdliwa” ze względu na "oporny" bootloader, który nie zezwala na przeprowadzenie modyfikacji via OBD2. W tym przypadku należy dostać się do sterownika by wpiąć się bezpośrednio w piny :)

Generalnie nigdy nie stanowi to problemu i czasami bench jest nawet wygodniejszy dla nas bo znacznie szybszy przy odczycie i zapisie (~10 s. Vs. ~15 min.), a w nowych samochodach sterowniki są już zazwyczaj na wierzchu.

W niektórych, jak np. w nowych AUDI Q5,Q8,A6 czy też Porsche, już tak bardzo na wierzchu, jakby same zapraszały do wykonania modyfikacji
.
Niestety w nowej X1, i nie tylko w niej, również X2, której realizacja pojawi się tutaj niebawem, sterownik schowany jest za malutką osłoną.

Niby okej, fajnie, ale niestety odsłona ta przesuwa się do przodu, a nie do góry jak zazwyczaj.

Problem jest tutaj taki, że nie przesuniemy osłony w żaden sposób, bo blokuje ją totalnie wszystko ;)

Zatem, aby dobrać się do sterownika należy w pierwszej kolejności „co nieco” rozmontować (jak na zdjęciach).

Początkowo w pierwszym samochodzie w którym to robiliśmy, zgodnie z instrukcją BMW odnośnie wymiany sterownika silnika, zajęło nam to niespełna godzinę.

Jak to mówią trening czyni mistrza. Teraz raptem 20 minut i jesteśmy gotowi do pobrania oprogramowania silnika celem jego modyfikacji :).

Z montażem jest już temat prosty i szybki. Gorzej natomiast, gdy podczas jazdy testowej mamy jakiś błąd, który należy skorygować. Demontaż czeka nas wtedy od początku :D.

Niestety taki urok indywidualnie strojonego oprogramowania, że czasami zdarzają się korekty.

Na szczęście dla nas nasze modyfikacje i opracowane Stage 1 dla każdego z silników są tak dopracowane, ze korekty zdarzają się nam niezwykle rzadko, raz na 50-80 samochodów, i głównie w samochodach starszych, których robimy mniej.

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług oraz za zaufanie :).

Pozdrawiamy gorąco małżonkę :)

#MobleCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwx1
Przeczytaj na