Ściągamy fabryczny V-MAX i oczywiście dodajemy mocy 😉.

CHIP-TUNING:
1. BMW F10 535ix 306 KM
2. BMW F20 118d 143 KM

F10:
Moc
306 KM -> 365 KM
Moment
400 Nm -> 520 Nm

F20:
Moc
143 KM -> 190 KM
Moment
320 Nm -> 400 Nm

Pewnego dnia dostaliśmy na FB wiadomość od pana Łukasza, że ma w posiadaniu dwa samochody, którym musimy koniecznie przestroić coś nie coś, ażeby dawały troszkę więcej frajdy z jazdy.

Jak już się pewnie domyślacie, nie możemy odmówić takiemu klientowi :). Szybko więc ustaliliśmy dogodny termin w naszym grafiku i udaliśmy się na spotkanie.

Na miejscu czekały już na nas dwa "katamarany" z biało-niebieskim śmigłem.

Niestety parkowanie od dłuższego czasu jest zmorą nie tylko u nas, więc dobrze się złożyło, że oba samochody stały obok siebie.

Niestety nie mieliśmy dostępu do prądu, a zaparkowanie naszej służbówki w ich pobliżu było po prostu niemożliwe.

No dobra samo napięcie ma też mnóstwo synonimów pozytywnych jak np.: podekscytowanie, czyli "kiedy oni wreszcie tą modyfikację wgrają i będę mógł się przejechać, no sprężajcie się chłopaki" ;).

Spokojnie przyjdzie pora na entuzjazm, wszystko, jak to się mówi, w swoim czasie 😉.

Tak więc, jak to zwykle w naszej pracy bywa, zaczynamy od pobrania oprogramowania ze sterownika silnika, następnie diagnostyka, a później wysłanie prośby do naszych tunerów o modyfikację mapy ECU, w tym przypadku dwóch naraz ;).

Oba autka bardzo ładne i sympatyczne, o ile BMKi w automacie to praktycznie standardowy widok, tak skrzynia manualna to już dla nas pewna egzotyka :). Codziennie bowiem pracujemy przy kliku samochodach i praktycznie zawsze są to automaty.

Na pierwszy ogień poszła F10-ka, która dostała prawie 60 KM bonusu mocy i 120 Nm momentu, a że to benzyna to trzeba było ją troszkę pokręcić po obrotach.

Oczywiście efekt był jak najbardziej pozytywny, a autko chętnie przyśpiesza.

Później przyszła kolej na 118-kę w manualu, której moc zwiększyła się o prawie 50 KM i 80 Nm.

Oczywiście jak na takie małe autko to przyrost ten był bardzo mocno odczuwalny w trakcie testu, nie mniej jednak tym właściwym testerem miała być małżonka pana Łukasza. Miała ona okazję jeździć nim w późniejszym czasie.

Info zwrotne po teście małżonki było krótkie i treściwe, a brzmiało: "daje radę 😉 Super. Dzięki."

My również dziękujemy za zaufanie i życzymy szerokości.

Serdecznie Was pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwf20 #bmwf10 #bmwn47 #bmwchiptuning #chiptuning
Przeczytaj na