Walka na muskuły – BMW G05 X5 M50d vs Audi SQ7

CHIP-TUNING
BMW X5 G05 M50d
Moc
400 KM -> 470 KM
Moment obrotowy
760 Nm -> 870 Nm

CHIP-TUNING
Audi SQ7 4.0 TDI Bi-Turbo 435KM
Moc
435 KM -> 500 KM
Moment obrotowy
900 Nm -> 1000 Nm

Mimo, że oba samochody to najmocniejsze odmiany silnikowe w swojej klasie to oba skrywają taki sam potencjał.

Niemalże identyczne przyrosty prezentują: +70 KM oraz +100 Nm momentu obrotowego.

Można by zadać pytanie po co.
A no po to, że extra moc, dodana samą korektą oprogramowania to świetna sprawa, której koszt jest stosunkowo bardzo niski w zamian za to co otrzymujemy.

Jak wiadomo mocy nigdy nie za wiele ;).

Za modyfikacją przemawia jeszcze jedna ważna sprawa.
Zmiana mapy sterowania silnikiem poza wzrostem jego mocy zmienia jego charakterystykę i efektywność.

Mamy tu na myśli lepsze i dłuższe wykorzystanie momentu obrotowego i mocy.

Seryjne oprogramowanie robione jest w oparciu o ekologie.

Moc maksymalna i moment dostępne są w bardzo wąskim zakresie.
Tutaj przede wszystkim ma być EKO.

Po zmianie seryjnej mapy możemy ten zakres wydłużyć, przez co jazda dieslem przypomina jazdę samochodem benzynowym.

Samochód ciągnie od samego dołu (domena dielsa) oraz nie „puchnie” powyżej 3000rpm.

To właśnie rozłożenie momentu obrotowego, który jest tak naprawdę najważniejszy w odczuciu mocy, powoduje, że samochody zmodyfikowane do wartości samochodów seryjnych zawsze będą jeździły od nich lepiej.

O tym doskonale wie pan Łukasz, właściciel BMW X5 G05, z którym już mieliśmy okazję spotkać się kilkukrotnie.

W pierwszej kolejności na konwersji jego BMW M5 F90 z USA, a później na jego modyfikacji (CHIP-TUNING silnika i skrzyni biegów).

BMW M5 F90 ( … ), a na deser Skoda Octavia RS TDI - LINK TUTAJ:
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/bmw-m5-f90-a-na-deser-skoda-octavia-rs-tdi-chip-tuning-silnika-stage-1-w-bmw-m5-/2772787366379915/

Drugi samochód czyli Audi SQ7, to samochód wspólnika, który nie chciał być „gorszy” :). On również zdecydował się na modyfikację.

Nie ma się co dziwić, bo słabsza seryjnie „bumka” M50d po modyfikacji utarła by spokojnie nosa, fabrycznej SQ7.

Jednak po modyfikacji obu samochodów „równowaga w przyrodzie” została zachowana.

Pan Łukasz mimo wszystko nie przejmuje się tym, bo w jego garażu zawitał jeszcze jeden nietuzinkowy wóz, jakim jest najnowszy Aston Martin Vantage 2020 r.
Tutaj o ile klient się zdecyduje na modyfikację, lekkim „liźnięciem” programu zrobimy okolice 700 KM / 800 Nm.

Biorąc pod uwagę masę samochodu to złączone siły BMW i AUDI nie dają rady tej wyczynowej wyścigówce :).

Dziękujemy Panie Łukaszu za kolejne spotkanie i za zaufanie :).

Pozdrawiamy serdecznie :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwB05m50d #chiptuningaudiSQ7 #modyfikacjabmwaudi
Przeczytaj na