BMW G30 540i xDrive - czyli nowy nabytek Rafała w cieniu nocnych latarni ;).

Zakres pracy:

- CHIPTUNING Stage 1 silnika
Moc:
340 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 580 Nm

- CHIPTUNING Stage 1 skrzyni biegów
- Aktywacja VIM
- Kodowanie dodatkowych funkcji
- Montaż zabezpieczenia antykradzieżowego Author IGLA

Z Rafałem i jego bratem Krzysztofem znamy się już dość długo. Kilka lat temu modyfikowaliśmy im kilka samochodów, m.in. 2x BMW F11 530d, BMW f11 520d. Tym razem przyszła kolej na nowy nabytek, czyli BMW G30 540i.

Silnik B58 to szaleniec z olbrzymim potencjałem. Tutaj na spokojnie po delikatnym "dłubnięciu" uzyskujemy 400 KM, a konie te to najprawdziwsze, najbardziej twarde i rasowe jakie można mieć pod maską :).

Jasne, że na rynku jest jeszcze model m550i i jasne, że jest szybszy, ale R6, które kryje się pod maską modelu 540i to najlepszy silnik w swojej klasie. Może i nie jesteśmy obiektywni, może i uwielbiamy BMW, ale żaden silnik w żadnym innym aucie marek Premium nie jest tak efektywny.

BMW spala stosunkowo mało jeśli patrzymy na stosunek mocy do apetytu na paliwo.
Kultura pracy BMW 540i jest genialna, a z zewnątrz takie auto niczym szczególnie się nie wyróżnia. Jednak gdy wciśniemy gaz w podłogę, a nasz samochód jest już po zrobionym Stage 1, to musimy trzymać się naprawdę mocno, bo kark może zaboleć.

Płynność pracy tej jednostki jest zdumiewająca, dodatkowo zmodyfikowana skrzynia ZF sprawia, że zmiany biegów następują niemalże błyskawicznie i niezauważalnie.

Rafał po jeździe testowej był mile zaskoczony, nie spodziewał się aż takiego przyrostu. Samochód startował i rozpędzał się jak pocisk.

Jedynym ograniczeniem jest ryzyko utraty prawa jazdy ;).

Po wykonaniu modyfikacji zamontowaliśmy również system antykradzieżowy, jeden z najlepszych na rynku, pionierski wśród marek Premium, czyli Author IGLA.
Dzięki temu systemowi kradzież tego pojazdu będzie niemal niemożliwa w krótkim i cennym czasie, który jest niezbędny dla złodzieja.

Z kodowań wykonaliśmy:
- aktywację VIM
- zapamiętanie ostatniej pozycji start-stop
- zegary Alpina

Oczywiście wraz z modyfikacją silnika przeskalowaliśmy wskaźniki mocy i momentu obrotowego w ustawieniach iDrive oraz ściągnęliśmy VMAX, czyli limiter prędkości maksymalnej :).

Całość prac zajęła nam ok 3h i upłynęła w miłym towarzystwie, choć było trochę ciemno.

Na dokładkę zaktualizowaliśmy również dane nawigacyjne do najnowszej wersji w obu BMW F11, które dalej posiadają Krzysztof i Rafał, a które kilka lat temu modyfikowaliśmy :).

Bardzo dziękujemy za ponownie skorzystanie z naszych usług :). Miło było Was widzieć :).

#MobileCoders #bmw540i #bmwb58 #chiptuningZF #chiptuning #bmw #bmwg30 #g30 #igla #authorIgla
Przeczytaj na