BMW F10 525d N47 218 KM

Pakiet HIGH + CHIPTUNING silnika i skrzyni :).

Zakres:
- Aktualizacja sterowników do najnowszej wersji
- Kodowanie dodatkowych funkcji
- Aktualizacja danych nawigacyjnych
- CHIPTUNING ZF - skrzyni biegów
- CHIPTUNING silnika
Moc
218 KM -> 270 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 500 Nm

Pan Andrzej poprosił nas, abyśmy wykonali w jego pojeździe szereg usług jak wymienione powyżej.
Oczywiście głównym celem całego zabiegu było zwiększenie mocy i poprawa sprawności samochodu.

Silnik N47 w BMW to jednostki udane, ale miewające problemy w łańcuchami rozrządu, Praktycznie każde N47 w mniejszym lub większym stopniu jest lub będzie tym problemem dotknięte.
Oczywiście nie bez winy są tutaj użytkownicy takich pojazdów. Rzadkie wymiany oleju, filtrów, "ciężka noga" na zimnym silniku to najcięższe grzechy kierowców tych pojazdów. Jeśli dołożymy do tego eksploatację na bardzo krótkich odcinkach, gdzie samochód nie ma czasu na dobre rozgrzanie to uzyskujemy mieszankę wybuchową.

Otóż takie samochody jak seria 5 z silnikiem diesla nie służy do "ujeżdżania" po mieście. Kupując taki samochód i eksploatując go w sposób opisany powyżej to proszenie się o problemy, które prędzej czy później nadejdą. Zwykle prędzej ;).

80% problemów na internetowych forach jest związane właśnie z nieumiejętnym serwisem i użytkowaniem. Ludzie, którzy używają tych aut i nie mają żądnych problemów nie wypowiadają się na forach stąd statystyki są bardzo zakłamane.

W N47 jest bardzo mało problemów, głównie związane były one z zaworem EGR lub łańcuchem rozrządu od początku gdy silnik ten się pojawił, czyli 03.2007.

Gdy pojawiła się jednostka 525d z dwiema turbinami to do uszkodzeń można było dodać turbosprężarki. Tutaj one rzeczywiście miały wady i nawet gdy dbaliśmy ekstremalnie o olej, rozgrzewanie i nie katowaliśmy na zimnym to w pewnym momencie potrafiły sobie świszczeć, co kwalifikowało je do wymiany.

Znamy mnóstwo wymian gwarancyjnych przy przebiegu 30-80k km.
Ale też nie jest to zasada, choć co nie rozmawiamy z klientami to w ich 525d prawie każda miała już wymienione turbiny.

Jeśli kupujemy samochód z drugiej ręki z wymienionymi już turbinami gwarancyjnie to raczej możemy spać spokojnie, nie powinno się to stać ponownie.

Kontrola łańcucha rozrządu zalecana jest w okolicy 120-150k km.
Oczywiście zdarzały się zerwania łańcucha szybciej, nawet przy ok 70k km, ale to ekstremalna rzadkość ;).

Jeśli chcecie wyeliminować problemy w tych samochodach to używajcie ich więcej w trasie, dłuższe dystanse, a oleje wymieniajcie co 10k km.

Dodatkowo zalecamy dodatki do oleju napędowego, aby nie dochodziło do zacierania się pomp wysokiego ciśnienia. Jakość paliwa i jego zdolność smarowania i czyszczenia układu paliwowego ma tutaj olbrzymie znaczenie. Nie żałujcie pieniędzy na dodatki i dobre paliwo.

Życzymy powodzenia :).

Ale wracając do prezentowanej "piątki", to w tym pojeździe najpierw wykonaliśmy pełną aktualizację sterowników do najnowszej wersji.
Była to czynność bardzo ważna, ponieważ zaktualizowany został sterownik skrzyni i silnika.
Po takim zabiegu możemy z czystym sumieniem przejść do strojenia samochodu, ponieważ bazujemy na najnowszej, dostępnej wersji oprogramowania od BMW :).
Z kolei to przekłada się na minimalizowanie błędów na poziomie fabrycznym :).

Kolejnym krokiem był zakodowanie kilku przydatnych opcji takich jak:
- wyłączenie start-stop
- odtwarzanie video w trakcie jazdy
- aktywacja odtwarzania filmów z USB
- logo startowe M
- składanie lusterek ze skróconym czasem reakcji
- światła powitalne halogenowe
- zamykanie klapy bagażnika przyciskiem wewnątrz samochodu i z kluczyka
- i jeszcze kilka innych przydatnych opcji.

Kiedy my kodowaliśmy nasz tuner stroił nam silnik i skrzynię.
Dzięki temu redukujemy czas potrzebny na całą usługę :).

W tym czasie również zaczęliśmy wgrywać najnowsze dane nawigacyjne do jednostki.

W trakcie otrzymaliśmy wystrojone pliki do sterownika silnika i skrzyni biegów. Wgraliśmy je więc i po zakończonej pracy pojechaliśmy w test z panem Andrzejem :).

Skrzynia wymaga adaptacji i kilkuset kilometrów zanim w pełni zsynchronizuje się z silnikiem, jednak już od pierwszego wciśnięcia gazu czuć było, że zmiany biegów są bardzo szybkie, a moc skoczyła do góry i samochód stał się dużo dynamiczniejszy. Wyprzedzanie jest teraz dużo łatwiejsze, a ciężkiej "piątce" zastrzyk mocy przyda się bezwzględnie :).

Życzymy radości z jazdy i dziękujemy za zaufanie :).

Pozdrawiamy.

#bmwkodowanie #MobileCoders #chiptuning #pakietHIGH #aktualizacjaBMW #bmwF10 #bmwN47 #bmw525d
Przeczytaj na